rorroublog

自由に生きるために好きなことを好きなだけアウトプットしていくブログです。

Learning English1

 

 

*Other surveys have reported similar findings.

他の調査でも類似の箇所が報告されています。

 

*In the last year we have made significant progress.

昨年、私たちは重要な成果を上げました。

 

*Our dining rooms table in made of solid wood.

私たちのダイニングテーブルは硬い木でできています。

 

*A new person chaired the meeting for the first time.

新人が初めて会議の議長を務めました。

 

*I suspect there’s something wrong with the engine.

私はエンジンに何か問題があるのではないかと思います。

 

*The dinner party was very grand.

そのディナーパーティーはとても盛大でした。

 

*They do their best to ensure everyone’s safety.

全員の安全を確保するために、彼らは最善を尽くしている。

 

*He doesn’t like interactive teaching methods, but he will get used to them.

彼は対話式の教え方は好きではないが、それに慣れるだろう。

 

*He didn’t participate in the race, though he likes fast cars.

彼は高級車が好きだが、そのレースには参加しなかった。

 

*Your work is not acceptable; do it again.

この仕事は許容できるものではありません。やり直して。

 

*Although it is an old car, it’s very reliable.

それは古い車だが、とても頼りになる。

 

*How important is corporate image?

会社のイメージはどれくらい大切ですか?

 

*I appreciated his generous offer to pay the bill.

その勘定を払うと彼の寛大な申し出に、私は感謝しました。

 

*I really want to get back into running.

本当にまたランニングを始めたいんです。

 

*Is this request urgent, or can it wait until tomorrow?

この依頼は至急ですか?それとも明日まで、待てるのもですか?

 

*Equality and freedom are abstract concepts.

平等と自由は抽象的な概念です。

 

*Do aliens really exist?

エイリアンは本当に存在しますか?

 

*This will enable the company to cut its costs.

これにより同社はコストを削減することができます。

 

*She hasn’t called me, even though she said she would.

電話をしても、彼女は私に電話をしていない。

 

*They held a number of workshops and seminars.

彼らはいくつかのワークショップやセミナーを開催しました。

 

*I think, therefore I am.

私はそう思う、だから私はそうだ。

 

*I’m forced to agree with you.

私はあなたに同意することを余儀なくされています。

 

*The new machine is more efficient than the old one.

新しいマシンは古いマシンよりも効率的です。

 

*The river lies 20 km to the south.

川は南に20キロにあります。

 

*He’s my sister’s friend really, rather than mine.

彼は私の友達というより妹です。

 

*Are there any side effects to this treatment?

この治療法に副作用はありますか?

 

*I noticed the difference immediately.

私はすぐに違いに気づきました。

 

*There is no one in sight.

誰も見えない。

 

*She has an extensive knowledge of music.

彼女は音楽に関する幅広い知識を持っています。

 

*Ten minutes should be quite sufficient.

10分で十分です。