rorroublog

自由に生きるために好きなことを好きなだけアウトプットしていくブログです。

Learning English 3

 

 

*In the last year we have made significant progress.

昨年、私達は重要な成果を上げました。

 

*The new machine is more efficient than the old one.

新しい機械の方が古いものよりも、より効率的だ。

 

*Ten minutes should be quite sufficient.

10分あれば、かなり十分です。

 

*She has an extensive knowledge of music.

彼女は音楽に関する膨大な知識を持っている。

 

*He didn’t participate in the race, though he likes fast cars.

彼は高速車が好きだが、そのレースには参加しなかった。

 

*There is no one in sight.

視界の中には誰もいない。

 

*I am forced to agree with you.

私は無理やりあなたに同意させられている。

 

*I had a weird dream last night!

昨晩、変な夢を見たんだ。

 

*They want to license the shop to sell alcohol.

彼らはその店のアルコール販売を許可したいと思っています。

 

*How important is corporate image?

会社のイメージはどれくらい大切ですか?

 

*The dinner party was very grand.

そのディナーパーティーはとても盛大でした。

 

*He wrote to the newspaper but his letter wasn’t printed.

彼は新聞に寄稿したが、彼の手紙は活字にならなかった。

 

*Your work is not acceptable; do it again.

この仕事は許容できるものではありません。もう一度やり直して。

 

*I appreciated his generous offer to pay the bill.

その勘定を払うという彼の寛大な申し出に、私は感謝しました。

 

*What’s the registration number of your car?

あなたの車の登録番号は何番ですか?

 

*Tigers are wild animals.

虎は野生の動物です。

 

*It sounds amazing from your description.

あなたの描写からすると、それは素晴らしく聞こえます。

 

*I left a bit nervous before the big meeting.

大事なミーティングの前に私は少し緊張しました。

 

*Earth is the only planet known to have an ocean.

地球は、海洋を持つものとして知られる唯一の惑星です。

 

*He was a patient at this hospital.

彼はこの病院の患者でした。

 

*How much do I owe you?

お支払はいくらになりますか?

 

*The dinner party was very grand.

そのディナーパーティーはとても盛大でした。

 

*I’m sorry – it was an accident.

ごめんなさい、故意ではなかったんです。

 

*He especially emphasized the importance of being precise.

彼は几帳面であることの大切さを特に強調した。

 

*This shop sells hats of various types and color.

このお店は様々なタイプと色をした帽子を売っています。

 

*Have you checked his references?

彼の推薦状を確認しましたか?

 

*What a great surprise it was to see you!

あなたにお会いできたのは嬉しいサプライズでした。

 

*I guarantee you’ll love it.

君がそれを気に入ると保証するよ。

 

*Sports have always figured highly on my list of interests.

スポーツは常に私の関心事リストの中で上位を占めています。

 

*Good planning is critical to business success.

ビジネスの成功には計画性の良さが重要です。

 

*How can we make the university more attractive to students.

生徒達に向けて大学をより魅力的にするためには、どうすればいいでしょうか?

 

*I’d almost given up hope of finding my keys.

私は鍵を見つけるという望みをほぼ捨てた。

 

*I want the job, but I refuse to beg!

私はその仕事が欲しいけれども、懇願することは拒否する。

 

*I finished my homework earlier this week.

私は今週早めに宿題を済ませました。